Newcastle

Gedurende nieuwjaar heb ik Newcastle als thuishaven gebruikt. Deze stad ligt een paar uurtjes van sydney af, maar was veel goedkoper.

Newcastle staat bekend als een industrie stad. Het eerste wat me dan ook opviel was het grote aantal vrachtboten die voor de kust verankerd lagen. Op een kleine kilometer lagen wel 50 boten te wachten tot ze de haven in mochten.

Naast de industrie heeft Newcastle ook een aantal mooie stranden. Wanneer je hier geen gebruik van wil maken kun je altijd nog naar dit zwembad. Het wordt gevuld met zeewater als het vloed is. Wanneer het eb is kun je er gewoon in zwemmen zoals in een gewoon zwembad. Heeft zelfs een duikplank!

Op de tweede dag in Newcastle zijn we naar een national park gegaan. Op een van de wandelroutes hier kwamen we door een soort van jungle waar bijna alle bomen vol hingen met vleermuizen (zoals op de foto).

Maar voor de vleermuizen gingen we natuurlijk niet naar dit park toe. Voor de volgende diertjes wel:

Het duurt wel even voordat je een levendige foto van deze koala's hebt gemaakt. Aangezien ze 20 uur slapen per dag komen ze alleen tot leven tijdens voedertijd, hier hebben we dan ook rustig op zitten wachten. ( het is maar goed dat er nauwelijks roofdieren in australie zijn, anders hadden deze koala's het nooit overleefd).

Denk dat ik samen met Niki en Kim bijna 2 uur heb zitten wachten om een paar foto's te kunnen nemen.

Gelukkig waren er naast koala's nog wat andere dieren te bekijken waaronder Walibies en vele soorten met mooie vogels.

Op de 3e dag ben ik ook nog naar een wijnproefdag geweest. Helaas...geen foto's. Kan je wel vertellen dat ik me zeker heb vermaakt. We hebben 6 wijnboerderijen gezocht en bij iedere boerderij mochten we een stuk of 10 wijnen proeven. Naast de wijnen konden we ook champagnes en enkele liqeuren proeven. Je kunt zelf wel bedenken hoe ik me na die tocht voelde. ;)

Op 3 january ben ik terug gekeerd naar sydney. Ik verblijf hier in australisch beste hostel (bewezen) tot 7 january. Daarna gaan we kijken of er in het zuiden van australie ook nog iets te zoeken is. Eerste doel : Melbourne!